ΟΛΥΜΠΟΣ
Παπά – ρέμα – οροπέδιο κρεββάτια
Κυριακή 27 Μαϊου 2012

Οδοιπορούν τώρα στην υγρασία του δάσους στην ξαφνική νεροποντή σε ανηφορικό μονοπάτι με πανύψηλες οξιές,  με θέα   τις ψηλές κορφές του αιώνιου βουνού.Έφυγαν από την Βέροια στις 7+30  πρωινό  Κυριακής  με προορισμό τον μυθικό Όλυμπο και την διαδρομή  παπά – ρέμα, 10 μέλη του Συλλόγου.Πλησιάζουν το χωριό Βροντού μια ημιορεινή κωμόπολη  κτισμένη κοντά στο ρέμα της Αγίας Τριάδος που πήρε το όνομα της  από την δυνατή βοή του νερού, που έρεε ορμητικά από τον Όλυμπο όταν κατέβαζε τα ορμητικά νερά του προς την πεδιάδα της Πιερίας.Οι κάτοικοι του χωριού πήραν μέρος στην επανάσταση του Ολύμπου εναντίον των Τούρκων και στον μακεδονικό αγώνα.Αφήσανε τα αυτοκίνητα στο εκκλησάκι των Αγίων Αποστόλων, αριστερά  ο ασφάλτινος δρόμος οδηγεί στην Αγία Κόρη, είναι ένα προσκύνημα αφιερωμένο σε μια άγνωστη κόρη, η οποία κατέφυγε εκεί για να ξεφύγει από τους Τούρκους. Ένα μονοπάτι  με 173 σκαλιά κατηφορίζει σε μια από τις πιο εντυπωσιακές χαράδρες του Ολύμπου.Κατηφορίζουν τον τσιμεντένιο δρόμο μπροστά τους και πριν την γέφυρα που ο χείμαρρος κυλά αβίαστα τα ορμητικά νερά του, συνεχίζουν αριστερά στην όχθη του ρέματος.Τώρα συνεχίζουν σε χωματόδρομο και αμέσως  μετά από εκατό μέτρα περίπου συναντούν τα πρώτα σημάδια του μονοπατιού ( κίτρινος κύκλος με κόκκινο κέντρο) και πινακίδα της διαδρομής..Απέναντι τους και δεξιά όπως πεζοπορούν το εκκλησάκι της Aγίας Τριάδος  πέτρινο  κτισμένο  ψηλά στο φρύδι της ρεματιάς, τους καλωσορίζει.Στην αρχή ξεκινούν  νοτιοδυτικά  ανηφορικά σε ράχη, στρίβουν δεξιά και κινούνται παράλληλα  με το ρέμα αλλά ψηλότερα από αυτό στα 400 μέτρα. Συνεχίζουν , περνούν βράχυνες πλάκες, ανηφορίζουν πάνω από την κοίτη του ποταμού. Τώρα το μονοπάτι τους οδηγεί σε πυκνό δάσος ανηφορίζοντας από την περιοχή ΄΄Καγκέλια΄΄ όπου συναντούν σπηλιές που τελευταία βρίσκουν καταφύγιο νυχτερίδες.Έχουν 1 ώρα από την αρχή της διαδρομής και συνεχίζουν, περνούν δάσος από  κουμαριές  με θάμνους και  χαμηλή  βλάστηση,  στη συνέχεια κάτω από βράχια όπου βρίσκεται ο καταρράκτης  ΄΄Κρεμαστός΄΄ σήμερα αρκετά εντυπωσιακός.Συνεχίζουν κατηφορίζοντας και ανηφορίζοντας ελαφρά περνάνε από ρέμα. Τώρα βρίσκονται σε πυκνό δάσος από πανύψηλες οξιές.Οδοιπορούν  ήδη 2 ώρες και συνεχίζουν με βόρεια κατεύθυνση, έφθασαν σε διασταύρωση.Νότια και αριστερά τους το μονοπάτι ανηφορίζει και σε μισή ώρα φθάνει στη θέση ΄΄παπά Αλώνι΄΄.Δεξιά ορειβατικά σημάδια ( κίτρινος κύκλος με κόκκινο κέντρο)  συνεχίζουν για παπά ρέμα και το οροπέδιο ΄΄κρεβάτια΄΄.Ψιχαλίζει αθόρυβα αλλά χωρίς κόπο συνεχίζουν……….!Μονοπάτι κατηφορικό και σε 200 μέτρα φτάνουν στην κοίτη  του ρέματος. Περάσανε το ρέμα με δυο απώλειες, περνούν  στην απέναντι πλευρά του βουνού  με  βόρεια κατεύθυνση.Η θέα από εδώ εντυπωσιακή καθώς βλέπουν τις δυτικές πλαγιές του Ολύμπου και την επιβλητική κόψη του Προφήτη Ηλία.
Άρχισε να φυσά ένας δυνατός αέρας Η αραιή συννεφιά  ολοένα γίνεται πυκνότερη.Ο καιρός φαίνεται να αλλάζει, σύννεφα κυνηγημένα  τους πλησιάζουν απειλητικά, η βροχή δεν αργεί.Αστραπές και βροντές πέφτουν ασταμάτητα στις γύρω βουνοκορφές. Φοράνε τα αδιάβροχα και συνεχίζουν.Ανεβαίνοντας ψηλότερα ο άνεμος ξυρίζει , παγερός και μαζί με την βροχή που συνεχίζει ασταμάτητα να πέφτει διαπερνά τα ρούχα τους.Ακολουθούν το μονοπάτι αριστερά που είναι ανηφορικό τυλιγμένοι στην ομίχλη, δεν μπορούν να απολαύσουν  την μαγεία του ανοιξιάτικου τοπίου.Ο ήχος της βροχής και οι μυρωδιές που αφήνει η βρεγμένη γη στο χώμα και στις φυλλωσιές των δένδρων τους ταξιδεύουν σιωπηλά. Συνεχίζουν με τον ίδιο ρυθμό δεν νοιάζονται για τη βροχή που γίνεται πιο δυνατή και καταρρακτώδη.Τώρα το μονοπάτι στρίβει αριστερά κατηφορίζοντας και περνούν από καμένο δάσος με οξιές συνεχίζουν έως το οροπέδιο όπου βρίσκεται και το ομώνυμο καταφύγιο.Μυρωδιά καμένου ξύλου τους οδηγεί στο μονοπάτι για το καταφύγιο. Τρέχοντας σχεδόν  μέσα από δάσος  με οξιές και από εκεί στο πευκοδάσος πλησιάζουν στο καταφύγιο.Κάτω από ασταμάτητη βροχή αλλά με ηθικό ακμαίο έφθασαν στο καταφύγιο.Μούσκεμα ως το κόκαλο  δίπλα στο αναμμένο τζάκι στεγνώνουν τα βρεγμένα  ρούχα  τους.Ένα ζεστό ρόφημα είναι για την στιγμή βάλσαμο μετά από αυτή την απροσδόκητη ταλαιπωρία.Καταφύγιο σίγουρο, τους δίνει την ευκαιρία  ανασυγκρότησης της ομάδας.
Η εξόρμηση ήταν πολύ όμορφη σήμερα, παρότι την βροχή και την ομίχλη. Η υγρασία στο έδαφος, τα βρεγμένα φύλλα, τα δένδρα, τα λουλούδια της Άνοιξης.Από το καταφύγιο συνεχίζουν ακολουθώντας το μονοπάτι με σήμανση κόκκινο τετράγωνο με κίτρινο κέντρο. Ευτυχώς  η βροχή σταμάτησε και η μέρα γίνεται λαμπερή  και όμορφη.Κατηφορίζουν βορειοανατολικά προς το οροπέδιο στην αρχή σε λιβάδια και σε  ομαλή κόψη από όπου θαυμάζουν την παραλία της Πιερίας.Κάτω χαμηλά το ρέμα και ακριβώς απέναντι οι βόρειες κορφές του Ολύμπου. Μπήκανε σε δασικό δρόμο για λίγο περνούν μέσα από δάσος με βελανιδιές και καταλήγουν στην Αγία Τριάδα. ( εκκλησάκι του 14ου αιώνα  κτισμένο πάνω σε επιβλητικό βράχο 410 μέτρων).Επιστροφή στα αυτοκίνητα.Σίγουρα είναι πολλά  αυτά που έζησαν στην 6άωρη αυτή πορεία, που θα μπορούσαν για ώρες να μιλούν.Συγχαρητήρια σε όλους τους φίλους ορειβάτες που οδοιπόρησαν  σήμερα κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες και τα κατάφεραν.